Firmalara İnternet Sitesi kurma Zorunluluğu Getirilmeli

Neden İnternet Sitesi
Bilindiği üzere 13/01/2011 tarihinde kabul edilen 6102 sayılı Yeni TTK bilindiği üzere internet sitesini kurma zorunluluğunu getirmiştir. Aşağıda belirtilen yasa maddeleri genelde şirket ortakları ve doğrudan çıkar sahiplerini bilgilendirmeye yönelik açıklamaları kapsamaktadır. Her ne kadar kamuoyundan bahsedilmekte ise de nihai tüketicilerin isim olarak yazılmaması, hak ve yükümlülüklerinin korunma yöntemlerinin en azından atıfta bulunarak açıklanmaması  yasadaki en büyük eksikliktir.

Ticaret yasası ticari işlemleri düzenler denilebilir ise de; ticaretin tarafları elbette ki sonuçta tüketicilerdir ve onlarında haklarının korunması gerekir. Bankalar yasası olmasına rağmen bankaların haklarını koruyan ticaret yasası tüketicilerin de haklarını korumalıdır. Yatırım, üretim, ticaret, hizmet sektörlerinde firmalar faaliyet gösterirler. Hizmet sektörü dışındaki her işlemde hatalı, kusurlu, gerçeği yansıtmayan iş, olay, işlem, mal yasal gereklilikler sağlandığında iade edilir, değiştirilir mağduriyet kısmen de olsa giderilebilir. Oysa hizmet işlemlerinde hizmetin süresi bitmiştir, hizmet verilmiştir ve en azından zaman olarak telafisi olanaksızdır. Kötü bir tatil, yetersiz servis hizmeti, ehil olmayanların kandırması yaşanmışlıklardır ve ülkemizin gerçeğidir.

Sayın Sanayi ve Ticaret bakanlığı internet sitesi hakkındaki yasal yetkilerini kullanırken servis hizmeti veren her türdeki ticaret şirketleri ile  turizmde yataklı hizmet veren kurumların internet sitesi kurulması zorunlu hale getirilmeli ve site içeriği de tüketicilerin gereksinimlerine yanıt verecek boyutta olmalıdır.  İnternet içeriğinde teknik kapasite, çalışanların eğitim durumları, çalışma süreleri  gibi hususlara yer verildiği gibi, işletme hakkındaki tüketici görüşleri kamu otoritesince denetlendikten sonra doğruluğu sabit bulunduğunda aksaklıkların giderilmesine kadar internet sitesinde yayınlanma zorunluluğu getirilmelidir. Böylelikle tüketicileri aldatan, fahiş fiyat uygulayan, söyledikleri ile yaptıkları arasında farklar bulunan işletmeler kamuoyunda teşhir edilmelidir. Aralık 2012/ İstanbul Muammer ÖZKOCA Yeminli Mali Müşavir

Yeni TTK’daki internet sitesi konusundaki yasa maddeleri:

39. maddesinde Tescil edilen bilgilerin yayınlanması, 149. maddesinde şirket birleşmeleri ve inceleme hakkı, 157. maddesinde alacakların teminat altına alınması, 171. maddesinde şirket bölünmeleri, 174. maddesinde çağrı usulleri, 198. maddesinde bildirim, tescil ve ilan yükümlülükleri, 353. maddede fesih davaları, 359. maddede yönetim kurulu üyelerinin atanması, 399. maddede denetçiler, 414. maddede genel kurula çağrı, 420. maddede toplantının ertelenmesi, 422. maddede genel kurul tutanakları, 428. maddede bağımsız üye ve kurumsal temsilciler 448 maddede yönetim kurulu iptal ve butlan davaraları, 450. maddede kesinleşen mahkeme kararları, 455. maddede esas sözleşmenin tescili, 460. maddede kayıtlı sermaye sistemleri hakkındaki kararlar, 461. madde de rüçhan hakkı kullanımları, 473. maddede esas sermayenin azaltılması, 474. maddede alacaklılara çağrı, 483. maddede temerrüt, çağrı ve tebliğ hükümleri, 486. maddede pay senetlerin basımı ve ilanı, 524. maddede yıllık finansal tabloların ilanı, 541. maddede tasfiyede alacaklıların çağrılması, 562. maddede cezalar, 966. maddede gemi sicilinden resen silinme, 1524. madde de internet sitesinin yapısı 1527. maddede elektronik ortamda toplantı usulleri, Geçici 3. maddede Sanayi ve Ticaret Bakanlığının yetkileri,

Bu yazı Makaleler kategorisine gönderilmiş. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir yanıt yazın